Stop de geluidsterreur op NPO Radio 1
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welkom op het forum en Doelstelling

Ga naar beneden

Welkom op het forum en Doelstelling Empty Welkom op het forum en Doelstelling

Bericht van Admin wo feb 08, 2017 9:15 am

Dit forum ben ik begonnen om de huidige gang van zaken bij Radio 1 ter discussie te stellen.
In mijn kielzog heb ik een aantal medestanders maar de hoop en bedoeling is dat deze groep flink in aantal zal toenemen.
Veel mensen storen zich enorm aan de hoeveelheid geluiden, piepjes, hoogfrequente tonen en muziek, die het luisteren naar de nieuwszender voor sommige mensen tot een verschrikking maakt. Het luisteren naar Radio 1 maakt mij persoonlijk, maar ook anderen, op vele momenten zowel boos en gefrustreerd als verdrietig. Om nog maar niet eens te spreken over de agressie, die sommige frequenties kunnen veroorzaken.

Ik hoor u denken. Waar maken ze zich zo druk om? Zijn er geen belangrijkere dingen om je druk over te maken? Daar ben ik het in beginsel volkomen mee eens, ware het niet dat NPO Radio 1 (voorheen Hilversum 1) sinds jaar en dag DE zender is voor nieuws en achtergrondinformatie. En sport. Er zijn vele mensen die daar graag naar willen luisteren. Het verkrijgen van informatie zie ik als een recht voor iedereen die oprecht geïnteresseerd is in de samenleving, de politiek, de wereld en ontwikkelingen in de maatschappij. In die zin heeft Radio 1 een belangrijke functie.
Helaas is er door beleid en commercie in de laatste jaren zoveel veranderd, dat de radio bij mij, en anderen, meer uit staat dan aan.

Met name de reclamejingles doen mijn nekharen recht overeind staan. Het maakt me boos. Er is geen enkele zender, zelfs de commerciële stations niet, die dezelfde terreur kent als Radio 1. Wanneer in de keuken de radio aan staat en ik zelf in de woonkamer ben, met de deur dicht, dan is het enige dat ik hoor, de geluiden van de reclamejingle. Door deuren en muren heen. Door merg en been.
De radio gaat bij mij, en anderen die ik ken, dan ook steevast uit zodra het halve of hele uur eraan dreigt te komen.

Daarnaast is er de laatste jaren nog iets veranderd. Nieuwslezers klinken heden ten dage, alsof ze genoodzaakt zijn om even snel het nieuws te lezen, zodat ze daarna weer verder kunnen gaan met iets anders. Zinnen die gehaast worden opgelezen en aan het eind van de zin, in toon omhoog gaan. En vooral dat laatste komt erg nonchalant en onvakkundig over. Ook de uitspraak heeft veel aan kwaliteit en vertrouwdheid moeten inleveren.
Zo wordt er steevast gesproken over het Toverleg, Tonderzoek, Tandwoord, Dafdeling, Drisico's, Deigen bijdrage, enzovoort.

Er zijn nog veel meer ergernissen maar er zijn ook nog een aantal positieve dingen die het benoemen waard zijn.
Goede programma's zoals OVT en Argos. RadioDoc en Bureau Buitenland. Vroege Vogels.
Dit leidt weer tot de vraag, waarom fantastische programma's, zoals Woord of Nachtvluchten, van het een op het andere moment verdwijnen van Radio1 en worden vervangen door andere, soms tenenkrommende, uitzendingen.

Misschien heeft u ook deze ervaringen of misschien zijn er andere dingen die u storen. Of juist niet. Of misschien heeft u suggesties of ideeën.
Op dit forum kunt het allemaal kwijt. Met anderen van gedachten wisselen. Antwoord krijgen op u vragen. Zelf vragen stellen.
Misschien kunnen we dan met z'n allen bereiken, dat Radio 1 weer een prettige zender wordt, waar we met plezier en in rust naar kunnen luisteren.

Paul
(Forum Admin)

_____________________________________________
-=Dit...! Is RADIO 1! De Muziek en Reclame Zender!=-
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 07-02-17

https://geluidsgeweld.forumactie.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum